Nieuws uit de klassen
JKA thema Moederdag 2026
Tijdens dit thema werkte de kleuters hard aan de Moederdag cadeaus en wat waren ze trots erop. We oefenden goed op het versje voor de mama’s zodat ze dit konden zonder hulp van de juf.
In de kring had de juf de foto’s van de mama’s gelegd en de kleuters moesten raden van wie het de mama was, hierna mochten ze over hun mama vertellen. Aan de tafels mochten ze kleuren, kettingen maken, spelletjes spelen, boekjes kijken,…
We hadden ook een feestweek met verschillende jarigen. Nog eens een dikke proficiat aan Fons, Jutta en Zoë en dank je voor al het lekkers.
KLIK hier voor de foto’s.
OKC- overgangsproject 2026
We hadden weer een heel fijn overgangsproject dit jaar. Samen met de leerlingen van het eerste leerjaar deden we heel wat activiteiten en sloten we ons project af met een uitstap naar Bokrijk! Wat een avontuur!!
Kijk hier naar de foto's:
1LS-overgangsproject 2026
Dit jaar stond het overgangsproject in het teken van sprookjes. De oudste kleuters gingen met ons 2 weken mee op avontuur. We begonnen met een zoektocht naar Hup en Aap. Nadien mochten zij 2 weken op bezoek bij de kleuters. Op muzische namidagen konden de kinderen knutselen in thema. De tweede woensdag wisselden de leerlingen van het eerste hun klas met de oudste kleuters en mochten die een voormiddag komen rekenen en lezen. We beleefden ook een heel avontuur toen we met de trein naar Bokrijk gingen.
Ben jee benieuwd? Neem hier een kijkje.
2LS - vleermuizen Diest
Wij gingen vandaag naar het ecocentrum in Diest om samen met Graaf Vlerulla meer te weten te komen over vleermuizen. We genoten van een fijne en leerrijke wandeling.
Klik hier voor de foto's.

uitstap naar de boerderij
Op maandag 11 mei brachten we een bezoek aan de boerderij.
Eerst kregen we een rondleiding op de boerderij van Hoeve De Peinwinning .
Onze gids vertelde over de runderen en de andere dieren .
Hier kregen we ook een lekker ijsje en mochten we even spelen op het luchtkussen.
Toen wandelden we naar de boerderij van meester Lieven .
Hij wachtte ons op met lekkere pizza's die hij zelf gebakken had in zijn speciale oven .
Nadien mochten we ook een wandeling maken tussen de ezels en lammetjes .
We hebben ons goed geamuseerd . Gelukkig waren de weergoden ons goedgezind .
Het was een leerrijke, leuke en lekkere dag !
4LS - Veilig op weg en ambulance bezoek

Ook deze week is nog een verkeersweek. Vandaag hebben we het gehad over de dode hoek. Er is ook een ambulance op bezoek geweest, om te weten wat zij allemaal bij hebben en wat zij doen.
Klik hier voor enkele sfeerbeelden.

5LS - Tableau Vivant, een "levend schilderij"
Een levend schilderij uitbeelden, dat is de opdracht van onze leerlingen. In groep raden we wat er uitgebeeld wordt. Er zitten enkele makkelijke, maar ook erg moeilijk uit te beelden opdrachten in.
Gelukkig vonden we het allemaal erg fijn en uitdagend om het tafereel te bekijken.
Klik hier voor de foto's.
6LS - Veilig op weg en bezoek van een ambulance
Nadat we eerder al virtueel kennismaakten met de dode hoek, was het nu tijd voor het echte werk. We kregen de kans om zelf plaats te nemen in de cabine van een grote vrachtwagen. Het was opmerkelijk om vanuit de chauffeurszetel te ontdekken hoeveel je rondom de truck eigenlijk niet kunt zien. Door zelf in de spiegels te kijken terwijl klasgenoten zich in de dode hoek verstopten, konden we aan de lijve ondervinden hoe gevaarlijk het is.
In de namiddag kregen we bezoek van de ambulance. De ambulancier en de verpleegkundige gaven ons een uitgebreide kijk achter de schermen van hun belangrijke werk. We leerden alles over de medische apparatuur aan boord en wat er precies gebeurt als er een oproep binnenkomt. Het was een boeiende dag waarbij we niet alleen leerden hoe we ongevallen kunnen voorkomen, maar ook wat er gebeurt als de hulpdiensten in actie moeten komen.
