Tijdens dit thema werkte de kleuters hard aan de Moederdag cadeaus en wat waren ze trots erop. We oefenden goed op het versje voor de mama’s zodat ze dit konden zonder hulp van de juf.
In de kring had de juf de foto’s van de mama’s gelegd en de kleuters moesten raden van wie het de mama was, hierna mochten ze over hun mama vertellen. Aan de tafels mochten ze kleuren, kettingen maken, spelletjes spelen, boekjes kijken,…
We hadden ook een feestweek met verschillende jarigen. Nog eens een dikke proficiat aan Fons, Jutta en Zoë en dank je voor al het lekkers.
KLIK hier voor de foto’s.
Tijdens het thema verkeer moesten de kleuters een parcour afleggen met een loopfiets voor hun loopfietsbrevet te behalen. Zo moesten ze tussen kegels vertrekken en stoppen, over een verhoging rijden, slalommen tussen de kegels,... en de andere mochten op de speelplaats fietsen of spelen tot het hun beurt was om te komen.
KLIK hier voor de foto's.
Na de paasvakantie zijn we gestart met thema verkeer. De kleuters moesten juf Christine helpen met de grote fietsen naar de klas te brengen, want dit kon ze niet alleen en zo konden we ze repareren als fietsenmakers in de klas.
We speelde verschillende spelletjes in het thema, we deden een schrijfdans van de fiets, we knutselde een fluovest, verkeerslichten en we mochten ons verkleden als een politieagent.
We moesten verschillende opdrachten uitvoeren voor het behalen van ons loopfietsbrevet en we gingen op ontdekkingstocht door de straten om te kijken wat we allemaal tegen kwamen zoals verkeersborden, zebrapad, straten, auto’s,…
Tijdens het thema hadden we ook feest gevierd voor de jarigen Rafa en Samuel en hadden we lekker kunnen smullen van cakejes en een dinocake.
KLIK hier voor de foto’s.
Tijdens het thema verkeer kwam er een ambulance op bezoek, de papa van Fons is komen vertellen over zijn beroep als politieagent en er is ook een politiecombi langs gekomen waar de kleuters in mochten gaan zitten.
KLIK hier voor de foto’s.
Tijdens de verkeersvoormiddag was er een gymparcours waar we ons evenwicht moesten testen, waar we over en onder verschillende dingen konden kruipen. We mochten achter het stuur kruipen van een vrachtwagen en konden zo kijken in de spiegel wat een vrachtwagenchauffeur kan of niet kan zien.
We luisterde naar het verhaal van Anna in het verkeer, speelde verkeerspelletjes en mochten met de fietsen op de speelplaats tussen kegels en over planken rijden.
Het was dus een geslaagde verkeersvoormiddag.
KLIK hier voor de foto's.
We zijn het thema Pasen gestart met het paasverhaal en gedurende het thema mochten de kleuters de paasboom versieren met eieren en paasversiering. We knutselde een paasmandje, verschillende eieren en schilderde een kip met pluimen. Ze konden met schepjes de eieren vullen in de graantjesbak.
We deden een waarneming van verschillende eieren, proefde een hard gekookt ei en we maakte samen lekkere eiersalade en wat hebben ze hiervan lekker gesmuld. Gelukkig was de paashaas ook langs gekomen en konden we ook eitjes in ons paasmandje stoppen. Op de bureau met meester Lieven konden we gaan kijken naar de kleine kuikens, mochten we deze heel voorzichtig aaien en we zagen zelfs een kuiken uit het ei komen.
Tijdens het thema vierde we ook de verjaardag van Mona en Julia.
KLIK hier voor de foto's.
We zijn de week begonnen met een waarneming van verschillende bloemen, bloembollen, zaadjes, boeket bloemen, …
We vulde samen de ontdekbak met potgrond. Gelukkig had ik helpers om potjes te vullen met de potgrond om naar de klas te brengen. Want de zak was een beetje te zwaar voor de juf. Hier konden ze bloempotjes met schepjes vullen en valse bloemen in stoppen.
Op woensdag zijn we gaan wandelen door de straten om te zien waar we overal bloemen konden tegen komen. Om de wandeling af te sluiten mochten de kleuters ook nog even op het speeltuintje spelen.
We zaaide tuinkers en zagen hoe deze groeide. Hopelijk heeft deze gesmaakt, want sommige geloofde de juf niet als hij goed was gegroeid dat ze deze mochten opeten.
Om het thema af te sluiten en we nog wat wilde genieten van het mooie weer zijn we buiten met stoepkrijt bloemen gaan tekenen.
Ook nog een dank u aan de ouders om zo mooie bloemen mee te geven.
KLIK hier voor de foto's.
Deze twee weken konden we ons verkleden als paashazen en eitjes rondbrengen. We maakten een mooi paasmandje. We luisterden naar het paasverhaal. We hebben ook nog leuke eiren gemaakt om op te hangen en we hebben een kip geschilderd met pluimpjes. De kleuters konden met de knuffels van kippen en konijnen spelen en in de graantjesbak konden ze eitjes vullen. We hebben ook nog telspelletjes en matrix gedaan. Samen hebben we nog lekkere eiersla gemaakt en daar hebben we lekker van gesmuld. We zijn ook op de bureau van meester Lieven gaan kijken naar kuikentjes die uit het ei kwamen. Natuurlijk hebben de kleuters ook nog voor de vakantie paaseitjes kunnen zoeken.
We starten deze week met een wandeltocht op zoek naar bloemen. Natuurlijk konden we ook even spelen op het speeltuintje. We mochten met schepjes en potjes spelen in de potgrond. We hebben tuinkers gezaaid. Met krijt hebben we bloemen getekend op de speelplaats. Verder hebben we nog leuke spelletjes gespeeld.
Deze twee weken konden de kleuters kiezen wat ze gingen knutselen: ze maakten piraten, papegaaien, piratenboten enz. Ze maakten ook nog een schatkist en een piratenhoed. Ze mochten spelen met de piraten en de piratenboten, Ze konden zich ook verkleden als piraten en maakten nog een bootje in een fles. Op vrijdag was het ook pyamadag en mocht iedereen in zijn pyama naar school komen.
Deze week hebben we allerlei nieuwe spelletjes leren kennen en leren spelen. We hebben ook kunnen bouwen met de magneetblokken. We hebben met de auto's en de garage gespeeld. Met het mooie weer hebben we ook kunnen genieten van het buiten spelen met o.a. de grote blokken en met de fietsjes.
Ahoy piraten.
Ja hoor de afgelopen twee weken hadden we geen kleuters in de klas maar echte piraten. Zo knutselde we onze eigen piratenhoed, schatkisten, papegaaien, piraten,… Verkleedde we ons als piraten en deden we verschillende piratenopdrachten.
En zoals echte piraten gingen we varen met de piratenboot door de klas. We trokken naar buiten en gingen met water de golven van de zee op de speelplaats tekenen. We gingen op uitkijk staan in ons kraaiennest(klimtoren speelplaats) en de piratenvlag werd gehesen.
Vrijdag was het pyjamadag om Bednet in de kijker te zetten en zo genoten wij van een dagje spelen en werken in onze pyjama in de klas.
KLIK hier voor de foto's.
Na de krokusvakantie hadden we een themaloze week. We speelde verschillende gezelschapspelletjes, we deden telopdrachten, bouwde verschillende torens en de kleuters mochten vrij knutselen met verschillende materialen.
Joepie de eerste zonnestralen waren deze week van de partij en daar hebben we dubbel en dik van genoten. We zijn verschillende opdrachten buiten gaan doen en ze hadden met de fietsen gereden. Op vrijdag in de voormiddag zijn we naar de tentoonstelling over dino’s en de prehistorie van het 3de leerjaar gaan kijken. Vrijdagnamiddag wouden de kleuters graag nog wat dansen. Zo lieten dun beste dansmoves zien en genoten van het dansen met de vriendjes.
KLIK hier voor de foto’s.
Joepie, we mochten deze week lekker gek doen in de klas want het was thema Carnaval. Zo konden we ons verkleden en leuke maskers dragen, gekke bekken trekken, dansen, spelen met ballonnen, confetti en slingers. We knutselde zelf een leuk masker. We mochten niet enkel geg doen, we hebben ook feest gevierd voor Astor zijn verjaardag.
Woensdag mocht wie wou zich laten schminken, zo hadden we geen kleuters meer in de klas maar waren er prinsessen, vlinders, leeuwen, konijnen, spidermans, clowns,...
Op het einde van de week was iedereen leuk verkleed om mee te stappen in de stoet die door het dorp ging. Hierna konden we lekker smullen van pannenkoeken en vierde we in de klas nog wat verder door te dansen op leuke carnavalsmuziek.
KLIK hier voor de foto's.
Tijdens deze week speelden we met ballonnen, we konden slingers of serpentines blazen of gooien. We konden ons volop verkleden met de verschillende verkleedkleren en maskers. De kleuters maakten ook zelf een carnavalsmasker. We maakten een puzzel, we speelden met de plasticine. We werden ook mooi geschminkt door de juffen. Om de week af te sluiten mocht iedereen verkleed naar school komen en gingen we in stoet door het dorp. Na de stoet konden we smullen van lekkere pannenkoeken met suiker.
Deze 2 weken leerden we over ziek zijn en de dokter. We maakten een dokterstas met instrumenten. De kleuters konden een vriendje of hun knuffel verzorgen en onderzoeken in de dokterskamer. Ze konden ook pilletjes maken met de plasticine. De kleuters konden op de ontdektafel experimenteren met de pomponnetjes en de pincetten of met de magneetbollen en -stokjes. Verder konden ze spelen met het ziekenhuis en de handpoppen van dokter en verpleegster. We kregen ook een echte dokter op bezoek in de klas. De mama van Astor (van juf Christine haar klas) kwam ons tonen wat de dokter allemaal heeft om ons te onderzoeken. We mochten naar elkaars hartje luisteren, we keken in Jules zijn oren en luisterden zo lang mogelijk naar het stemvork. Heel erg bedankt om naar onze klas te komen en ons alles te tonen!!
Klik hier om de foto's te bekijken.
Deze 2 weken leerden we over ons lichaam en onse zintuigen. We deden luisterspelletjes, kijkspelletjes, voelspelletjes, reukspelletjes en konden allerlei dingen proeven. We konden ons gezicht tekenen door in de spiegel te kijken. We leerden een kindje tekenen en schilderen. We maakten ook onszelf levensgroot.
Deze week hadden we geen thema. Er startte een nieuw kindje in onze klas. Welkom Gloria!! De kleuters mochten kiezen met welk speelgoed ze speelden. We konden torens maken met de blokken. We speeldien in de verschillende hoeken.
We zijn op ontdekking gegaan wat we allemaal kunnen doen met ons lichaam. Zo deden we proef opdrachten, een spelletje waarbij we werden geblinddoekt, luisterspelletjes en voelopdrachten. We tekenende en schilderde ons zelf. We speelde een memory, maakte verschillende puzzels in het thema. We gingen ook nog eens kijken naar de gevoelens.
Na dat we allemaal wisten waarvoor al onze zintuigen diende. Leerde we dat we ook ziek kunnen worden. En naar wie moeten we gaan als we ziek zijn? De dokter, zo richten we samen in de klas een doktershoek in, daar konden de kleuters hun vriendjes, Anna, de knuffels of de juf verzorgen. Er kwam ook een echte dokter op bezoek (de mama van Astor) deze toonde onze de materialen waarmee ze werkt. Zo mochten we naar elkaars hartje luisteren en kijken in de oren van Anna. Dank u,de kleuters hebben hiervan genoten.
We knutselde ook een eigen dokterstas met alle dokters instrumenten in. We deden een spelletje op het einde van het thema om te kijken of ze goed hadden opgelet. En ja hoor de meeste gingen bij de juiste kleur (rood/groen) staan om te antwoorden.
Tijdens het thema hadden we ook jarigen die we hebben gevierd. Nog eens een dikke proficiat aan Millie en Vic.
KLIK hier voor de foto's.
Na de kerstvakantie hadden we zonder thema gewerkt. Want er zijn drie nieuwe vriendjes gestart in de klas welkom Astor, Iris en Marie. Zo konden ze samen met de vrienden de klas ontdekken, elkaar wat leren kennen en herhaalde we de klasafspraken. De kleuters mochten kiezen wat ze wilden doen tijdens deze week. Zo werd er gekleurd, spelletjes gespeeld , gebouwd, lekker gekookt in de poppenhoek, in de zandtafel gespeeld, gepuzzeld,...
We hebben tijdens deze week ook genoten van de sneeuw, maar brrr we kregen het soms toch wat koud. Dus hadden we een idee. We gingen in de klas bakjes halen en die vulde we met sneeuw om mee naar binnen te nemen. Zo konden we verder spelen met de sneeuw in de klas en konden we ontdekken wat er met de sneeuw gebeurde. Op het einde van de dag was het jammer genoeg gesmolten en zo was er enkel nog maar water op de tafel.
KLIK hier voor de foto's.
Tijdens de voorleesweek en de weken erna kwamen er verschillende ouders en grootouders verhalen vertellen in de klas.Waarvoor nog eens dank je, want de kleuters hebben hier zeker en vast van genoten.
KLIK hier voor de foto's.
Op maandagochtend stond er in het midden van de kring een grote doos. Wat zou dat toch kunnen zijn? Zo gingen we samen op ontdeking wat er in zou zitten. Het waren allemaal takken en een lange stok met gaatjes. We hadden het samen in elkaar gestoken en tadaa daar was onze kerstboom. Deze werd regelmatig veranderd want de kleuters mochten deze steeds opnieuw versieren. Op de tafel was er een kerstboom die de kleuters mochten inkleuren, dit werd een prachtig kunstwerk met vele kleuren in de kerstboom. We deden verschillende opdrachten en maakte verschillende soorten kerstbomen die de kleuters mochten versieren.
We knutselde een mooie nieuwjaarsbrief en oefende heel goed op ons nieuwjaarsversje. Het kerstverhaal is op verschillende manieren aan bod gekomen: met grote prenten, met poppetjes, met het boek,...
We sloten de kerstweken af samen met de vriendjes van juf Véronique deden we een kerstyoga, bouwde we een feestje met muziek en aten we een lekker stukje cake.
KLIK hier voor de foto's.
Juf Lies had een pietenparcours gemaakt in de turnzaal. Waar ze moesten pakjes in de schoorsteen gooien, klimmen en klauteren zoals de pieten dat moeten doen op de verschillende daken.
KLIK hier voor de foto's.
We zijn Sinterklaas en Piet gaan verwelkomen en deze reden met de cabrio voorbij waar wij enthousiast naar zwaaide. Hierna wandelde we allemaal samen met Sint en Piet naar het ontmoetingscentrum waar het Sintfeest was en deed elke klas een dansje of toneeltje. Sinterklaas en Piet vonden dat we goed ons best hadden gedaan en kregen een lekkere mandarijn en speculaas. Maar toen we in de klas kwamen waren er ook verschillende cadeaus verstopt, hier zijn we meteen mee gaan spelen en lagen er lekkere koekjes bij onze schoenen. Dank u Sint en Piet.
KLIK hier voor de foto's.
Juf Ineke( stagiaire) was met het thema Sinterklaas gestart. Ze had eerst rond de verjaardag van Sinterklaas gewerkt. Zo hadden de kleuters vlagjes versierd voor in de klas op te hangen. Ze oefende liedjes om te zingen voor Sinterklaas. Hierna is ze aan de slag gegaan met het boek “Klaasje Sinterklaasje en de pakjesboot”. Ze deden verschillende opdrachten aan de tafel en in de speelboot in de klas. Er waren leuke spelletjes en materialen helemaal in het thema, ook gingen ze verschillende spullen proeven zoals pepernoten, mandarijn, letterkoekjes, marsepein,… Juf Ineke had ook een dansje met vlagjes wat we goed moesten oefenen voor het Sintfeest.
Juf Christine werkte na de stage van juf Ineke nog verder rond het thema. De kleuters knutselde een mooie kroon van Sinterklaas voor het Sintfeest. De kleuters konden hun verkleden als Sinten en Pieten en soms deelde ze zelfs cadeautjes uit. We oefenden verder het dansje wat juf Ineke ons had geleerd. We hadden onze schoentjes gezet en ja hoor we waren braaf geweest want de volgende dag lagen er allemaal lekkere letterkoekjes.
KLIK hier voor de foto’s.
We werkten en leerden twee weken over het thema: "Kerstmis." We leerden en maakten een mooie nieuwjaarsbrief, we maakten een mooi theelichthoudertje. We hebben ook een kerstboom in de klas gezet en hebben die mooi versierd,, we hebben nog veel leuke activiteiten en spelletjes gespeeld. We hebben het kerstverhaal verteld op verschillende manieren: met een boek, met prenten en met poppetjes. We hebben ook nog yoga gedaan en we hebben deze gezellige kerstweken afgesloten met een kerstfeestje waar we konden smullen van lekkere cake.
Fijne feestdagen voor iedereen!
We hebben twee weken gewerkt rond het thema "Sinterklaas." De eerste week heeft juf Aleksandra heel veel leuke activiteiten met ons gedaan. We hebben een grote boot van Sinterklaas gemaakt en we hebben ook elk een eigen stoombootje kunnen knutselen, natuurlijk hebben we ook een mooie mijter gemaakt om te dragen op het sinterklaasfeest. We leerden een leuk dansje en maakten ook slingers en mooie tekeningen voor de Sint. Op een morgen waren we erg geschrokken, wat was dat in de klas? Het paard van Sinterklaas was in de klas geweest en had kaka gedaan op de grond. We hebben het samen maar vlug opgekuist. Tijdens de tweede week hebben we nog meer mooie werkjes gemaakt, we hebben nog puzzels gemaakt, we hebben met de plasticine kunnen spelen en we konden ons verkleden als Sint en Pieten. We hebben deze twee weken afgesloten met een heel leuk sinterklaasfeest.
Er kwamen ook nog verschillende mama's en een oma's boekjes voorlezen. Allen heel veel dank hiervoor! De kleuters hebben ervan genoten.
Deze week werkten we rond het boek "De lieve krokodil." van Leo Timmers. We vertelden het verhaal op verschillende manieren, zoals met het prentenboek, met knuffels, ... We hebben een dier uit het verhaal kunnen knutselen, we speelden met de dierenknuffels, met de plasticine en deden nog veel leuke spelletjes. Op het einde van de week kwam de papa van Vik nog een verhaaltje voorlezen. Wat was dat leuk.
We gingen aan de slag met het boek de lieve krokodil van Leo Timmers. We vertelde tijdens dit thema het verhaal op verschillende manieren, met het boek, met knuffels,... Op het einde van het thema speelde we samen met de kleuters het verhaal na. Zo was er om de beurt iemand een ander dier of de krokodil. Wat was dit leuk om te zien hoe zij hiervan genoten en hoe goed ze het verhaal konden naspelen.
De kleuters konden kiezen welk dier ze wouden knutselen uit het verhaal, we deden verschillende opdrachten zoals rara welk dier is het en kunnen we de dieren nadoen,... ? We speelde met de knuffels, bedekte de dieren met de plasticine, sommige probeerde de dieren te tekenen,...
Gelukkig waren het allemaal lieve krokodillen in de klas en moest de juf dus niet gaan wegrennen uit de klas
KLIK hier voor de foto's.
Na de herfstvakantie zijn er twee nieuwe vriendjes gestart in onze klas: Anna Maritza en Séfo. Ze voelden zich vlug thuis in de klas en konden samen met de andere vriendjes alles ontdekken. Deze week konden de kleuters allerlei spelletjes spelen, nieuwe dingen ontdekken en knutselen met kosteloos materiaal. Het was een hele leuke week.
Klik hier om de foto's te bekijken.
Na de herfstvakantie hadden we zonder thema gewerkt. Want er zijn twee nieuwe vriendjes gestart in de klas, welkom Zoë en Rafa. Zo konden ze samen met de vrienden de klas ontdekken , elkaar wat leren kennen en herhaalde we de klasafspraken. De kleuters mochten kiezen wat ze wilden doen tijdens deze week. Zo hadden ze gekozen voor puzzelen, met de parels werken, samen gezelschapsspelletjes spelen of bij de juf, spelen met verschillende materialen, knutselen met verschillend kosteloos materiaal, kleuren, tekenen,…. We speelde met de muziekinstrumenten en genoten van het mooie herfstweer en deden verschillende opdrachten buiten.
KLIK hier voor de foto's.
Deze twee weken werkten en leerden we over het thema "Herfst". We ontdekten wat we allemaal in het bos gevonden hadden en mochten erover vertellen. We leerden leuke versjes, konden allerlei knutselwerkjes maken. Met de plasticine maakten we de stekels van de egel, poten van de spinnen of wormpjes. We speelden met de kabouters en werden zelf ook kabouters. We sloten onze herfstweken af met een feestje en een lekker potje spookjeschips.
We zijn het thema herfst gestart met een uitstap naar het bos en nu mochten de kleuters hun verzameling van herfstmaterialen aan de andere kleuters tonen en op onze ontdektafel doen. Zo konden hier verschillende opdrachten mee gedaan worden, zoals de houten paddenstoelen, kabouters zoeken in de blaadjes. Tellen met de kastanjes of eikels. Deze op de juiste vorm leggen,... Bouwen met de takken, bomen maken met de houten blokken en de gevonden blaadjes,... We knutselde in het thema en deden een waarneming van de paddenstoelen die Leonie had meegebracht. We maakte met plasticine egels, spinnen, slakken,...
De vriendjes leerde dat sommige dieren een winterslaap deden en gingen het ook proberen maar het is ons niet gelukt.
We sloten het thema af met een feestje en een potje lekkere chips. Zo helemaal klaar om samen de herfstvakantie te starten.
KLIK hier voor de foto's.
Joepie naar het bos om het thema herfst te starten. We gingen op zoek naar verschillende herfstmaterialen die we konden gebruiken in de klas. Zoals kastanjes, eikels, blaadjes, takken,... Wat genoten ze ervan om deze materialen te zoeken en deze te verzamelen in hun zak of emmertje. We sloten de uitstap af met het verhaal "Kaatje in het bos" en ze luisterde aandachtig zittend op een omgevallen boomstam. Zo nu zijn we helemaal klaar om ons thema herfst te kunnen starten.
KLIK hier voor de foto's.
We leerde de kleurenmonsters kennen en waarvoor elk monster een kleur had en elke kleur stond voor een ander gevoel. Zo leerde we over de gevoelens: boos, blij, bang, verdrietig, verward, rustig en verliefd. We deden verschillende opdrachten om te weten wat elk gevoel nu juist wil zeggen. We knutselde elke dag met verschillende technieken een ander kleurenmonster. We speelde verschillende spelletjes en maakte opdrachten, puzzels. Om rustig te worden deden we yoga en massage oefeningen.
KLIK hier voor de foto's.
Deze weken leerden we de kleurenmonsters kennen. Elk monstertje had een kleur en stond voor een ander gevoel, namelijk boos, blij, verdrietig, bang, verward, rustig en verliefd. We hebben mooie knutselwerkjes gemaakt, leuke spelletjes gedaan, rustig kunnen worden door yoga en massage te doen en nog veel meer...
Meester Tom, juf Lies en de leerlingen van het 6de leerjaar zorgden voor een superleuke sportdag. We hebben kunnen springen op de springkastelen, gooien en werpen met allerlei materiaal, een hindernissenparcour afleggen, estafettespelen gedaan en leuk gedanst.
Wat hebben we genoten van de kleutersportdag die meester Tom, juf Lies en de leerlingen van het 6de leerjaar voor ons hadden voorbereid. De kleuters hebben hun kunnen uitleven op sprinkastelen, een hindernissenparcour, met de ballen werpen en gooien, estafettespelen en dansen.
KLIK hier voor de foto's.
Stappen en trappen op de strapdag.
KLIK hier voor de foto's
Tijdens de strapdag mochten alle kleuters hun fietsje of step meebrengen naar school. We hebben dan mogen fietsen en steppen op de speelplaats. Wat was dat leuk!!
Joepie, het schooljaar is weer goed gestart.
De kleuters waren blij dat ze terug naar onze klas konden komen. De nieuwe kindjes waren het ook vlug gewoon in onze klas. De andere kleuters toonden hun alles en hielpen waar ze konden. We gingen samen op ontdekking in onze klas en onze school. We leerden al de afspraken kennen. Verder konden de kleuters spelen in de hoeken en spelletjes doen aan tafel.
Joepie we zijn het schooljaar weer goed gestart!
Op het begin was het wat wennen en aanpassen voor de nieuwe kleuters in de klas. Maar geen zorgen de andere kleuters maakte deze samen met de juf wegwijs in de klas. Zo gingen we samen op ontdekking in de klas en school. De kleuters speelde in de verschillende hoeken en spelletjes aan de tafel. We leerde de afspraken van de klas al wat beter kennen en sommige maakte al een leuke tekening.
KLIK hier voor de foto’s.
Moederdag dan is het tijd om de mama’s in de bloemen te zetten. We maakte een mooi cadeautje en wat hebben de kleuters hier hard aan gewerkt. Fier gingen ze dan ook met het pakje naar huis.
We mochten op hakken en schoenen wandelen van mama. Maar dit was toch iets moeilijker als we dachten. Wat genoten we ervan om elkaar te mogen schminken met make-up van mama. Maar de nagels lakken dat had de juf gedaan, dit was nog te moeilijk J
KLIK hier voor de foto’s.
We zijn gestart met verschillende vervoersmiddelen na te doen: de trein, fiets, wandelen, auto,… Hierna waren het verschillende stop- en tikspelletjes.
We moesten onze behendigheid testen op het parcours in de turnzaal.
En om de verkeersvoormiddag af te sluiten mochten we allemaal achter het stuur van een vrachtwagen gaan zitten. Wat waren hier glunderde kleuters te zien als ze het grote stuur mochten vast nemen.
Het was een geslaagde verkeersvoormiddag!!!
KLIK hier voor de foto’s.
Tijdens de voorleesweek hebben we gewerkt rond het boek van "Elmer". Het boek gaat over een olifant die er anders uitziet en graag wil zijn zoals de andere olifanten zodat ze niet meer met hem zouden lachen.
Tijdens deze week hebben we het het verhaal van Elmer op verschillende manieren verteld. Zo hadden we een verteltatel in de klas waar de kleuters het verhaal konden naspelen. We knutselde een Elmer, we maakte een groepswerk van een grote Elmer. Op het einde van de week hadden we een olifantenfeest.
KLIK hier voor de foto's.